Selecteer een pagina

aanpak

nieuw perspectief creëren

Strategie

Een betere wereld start vanuit een oprechte intentie en visie. Motiverend voor mensen. Wat is het grote idee, de stip aan de horizon van jouw bedrijf? Toon leiderschap en durf te focussen op die thema’s waarmee je echt impact hebt.

Onze diensten:

  • Het (her)ontdekken van de maatschappelijke betekenis als nieuw lonkend perspectief voor je bedrijf of merk. De open brand expedition biedt je daarvoor het stappenplan en de tools
  • Bepalen van een eigentijds authentieke positionering en merkidentiteit. Met een rol en invulling van duurzaamheid, die past bij je merk en relevant is voor klanten
  • Formuleren MVO- of duurzaamheidsbeleid, dat de missie van je bedrijf versterkt en dat gedragen wordt door de organisatie
  • Ontwikkelen geïntegreerde business strategie om maatschappelijk én commercieel waarde te creëren

klanten raken en bewegen

Activatie

Een maatschappelijke betekenis die resoneert in de markt. Een betekenisvol merk bouwen door concreet dingen te doen, door te innoveren en verhalen te vertellen. Dat zijn ingrediënten om klanten in beweging te laten komen en voor je te laten kiezen. Hoe combineer je communicatie over instrumentele klantvoordelen met je maatschappelijke betekenis?

Onze diensten:

  • Effectieve marketing- en communicatieplannen en content management-strategieën voor MVO
  • Innovaties: co-creatietrajecten en brainstorms om duurzame en betekenisvolle proposities te ontwikkelen. Bijvoorbeeld met de Duurzame Innovatie Motor
  • Aansprekende creatieve concepten en campagnes met verhalen die mensen raken

verankeren en enthousiasmeren

Implementatie

Doe wat je belooft. Zorg dat je maatschappelijke betekenis of MVO beleid intern goed is verankerd. In processen, producten en vooral in je mensen. Zodat ze leiderschap en lef durven tonen. Hoe krijg je medewerkers enthousiast en activeer je ze?

Onze diensten:

  • Implementatie MVO beleid of maatschappelijke betekenis (project- en interim management)
  • Programma’s en interne campagnes om medewerkers eigenaarschap te laten ervaren en de company pride te vergroten

verdiepen door kennis en inspiratie

Onderzoek en ontwikkeling

Kennis en klantinzichten bieden inspiratie om tot originele ideeën, een aansprekende visie of een heldere strategie te komen. Maar zijn ook nodig om die te onderbouwen. Om de business case te formuleren.

Onze diensten:

  • Verrichten van marktonderzoek en stakeholderconsultatie. Op maat of via Dossier Duurzaam en de Stakeholder Engagement Survey
  • Bieden van kennis en inspiratie, zoals best practices, praktische tools en modellen. In projecten en via workshops, gastcolleges en lezingen en publicaties. En het boek Sterke merken, betere wereld, dat in juni 2017 is verschenen

workshops en trainingen

Geef je kennis een boost!

We organiseren workshops en trainingen – met open inschrijving en in company – over de volgende onderwerpen:
– Sterke merken, betere wereld: ontdek en activeer de maatschappelijke betekenis van je merk.
– Trends in MVO en in de houding en het gedrag van consumenten ten aanzien van MVO en duurzaamheid
– Maatschappelijke uitdagingen als aanjager voor innovatie
– Effectief en geloofwaardig communiceren over MVO en duurzaamheid
– Waarde creëren met MVO in business to business

Agenda
– dinsdag 12 september 2017: workshop Sterke merken, betere wereld (1 dagdeel)
– donderdag 5 oktober 2017: NIMA masterclass Sterke merken, betere wereld (hele dag)
– donderdag 2 november 2017: workshop Sterke merken, betere wereld (1 dagdeel)