Laden Evenementen

« Alle Evenementen

  • Dit evenement is voorbij.

Workshop Sterke merken, betere wereld

2 november 2017 @ 12:30 - 17:30

€245

Uitdaging: een sterk duurzaam merk

Merken worden beter gewaardeerd als ze bijdragen aan de oplossing van maatschappelijke uitdagingen. Ze spelen hiermee in op de behoeftes van mensen om positieve, duurzame keuzes te maken. Maar klanten willen ook gewoon en goed product en zitten niet altijd te wachten op een betere wereld. Bovendien heerst er scepsis ten aanzien van duurzaamheidsclaims. Hoe ga je met die dillema’s om? Hoe bereik je klanten effectief en geloofwaardig?

Merk, mensen en maatschappij verbinden

De oplossing zit in het verbinden van je merk, mensen én de maatschappij. Zo ontdek je de maatschappelijke betekenis, dé essentiële bouwsteen voor een eigentijdse positionering. Bart Brüggenwirth schreef daarover het boek ‘Sterke merken, betere wereld’. Het bevat onder andere inspirerende praktijkcases aan de hand van diepte-interviews met change agents in duurzaamheid. Het gaat daarbij om Eneco, Unilever, DSM, a.s.r., Triodos Bank, Interface, ANWB, FrieslandCampina en social enterprise Plastic Whale. Het boek vormt het uitgangspunt voor deze workshop.

Wat leer je?

Je krijgt inzicht in de laatste trends over MVO en duurzame marketing, de rol van purpose. Je doet inspiratie en tips op aan de hand van praktijkcases. Je leert hoe je de open branding roapmap inzet voor jouw merk. Met deze toolkit ga je in de workshop zelf ook aan de slag gaat om de maatschappelijke betekenis van een merk te ontdekken en te activeren door innovatie en communicatie. Een beperkt aantal deelnemers kan daarvoor vooraf een eigen case inbrengen. Er is veel ruimte voor interactie en voor uitwisseling van ervaringen en dilemma’s tussen de deelnemers onderling.

Ook het verschil maken?

De workshop is voor marketeers, communicatiespecialisten en MVO-managers van bedrijven en merken die zich actiever met duurzaamheid en MVO in de markt willen profileren. Zowel voor B2C als B2B bedrijven.

Praktisch

De workshop wordt gegeven door Bart Brüggenwirth, oprichter van b-open en auteur van ‘Sterke merken, betere wereld’.

Locatie: Social Impact Factory Utrecht (Vredenburg 40, 3511 BD Utrecht)

Investering: € 245,- exclusief btw, en inclusief het boek ‘Sterke merken, betere wereld’, hand-out, lunch en borrel achteraf.

Aanmelden: stuur een mail naar bart@b-open.nl

Gegevens

Datum:
2 november 2017
Tijd:
12:30 - 17:30
Kosten:
€245

Locatie

Utrecht

Organisator

Bart Brüggenwirth
Telefoon
06-14926153
E-mail
info@b-open.nl
Bekijk de site van Organisator