onze klanten
Ondernemers en marketeers die meer betekenis willen creëren of duurzaamheid strategisch beter willen verankeren, weten ons te vinden. Evenals MVO-managers die willen dat marketing en sales actiever met duurzaamheid aan de slag gaan. Verder schakelen overheden en instellingen, die duurzaam ondernemen of consumeren willen stimuleren, ons graag in. We weten immers wat hun doelgroepen drijft. Ook werken we in opdracht van reclamebureaus.

Ontwikkelen van een activatieplatform, waarmee ALD haar maatschappelijke betekenis gestalte geeft, naadloos aansluitend op haar positionering. Weergegeven in helder richtinggevend manifest, doorvertaald naar innovaties en interne activatie.

Ontwikkelen van een helder MVO-beleid met vijf speerpunten voor deze duurzame groothandel in planten, als één van de pijlers van haar nieuwe positionering ‘Let’s plantify the future. Together’.

Opstellen periodieke rapportages voor Eneco Business met trends en onderzoeken over de business case van duurzaam ondernemen en verzorgen van kennissessies hierover voor medewerkers
marketing & sales.

Ontwikkeling van een samenhangend MVO-beleid, waarmee Go-Tan haar strategie en positionering verstevigt en inspiratie vindt voor merkactivaties.

Ontwikkeling van een activatieplatform voor de maatschappelijke betekenis van Miele. Uit de verschillende scenario’s werd gekozen voor de focus op circulariteit: Miele gaat niet alleen lang mee, het gaat oneindig lang mee!

Strategie en begeleiding campagne-ontwikkeling om op een relevante manier over haar MVO beleid naar gasten en consumenten te communiceren. Stimuleren internal engagement o.a. door opstellen MVO-manifest.

Ontwikkelen innovaties en een marketingplan waarmee deze leverancier van hoogwaardige hygiëneproducten, zoals toilet- en handdoekpapier en dispensers, invulling geeft aan circulair ondernemen.

Diverse projecten in Nederland en internationaal om platforms te ontwikkelen en te activeren voor de maatschappelijke betekenis van diverse merken uit het HEINEKEN portfolio. Voor Wieckse vloeide
daar de ambitie en realisatie uit voort om het bier volledig op zonne-energie te brouwen. Modellen en tools ontwikkeld voor interne trainingen.

Communicatiestrategie om het onderscheidend vermogen van Tetra Pak te vergroten. Met focus op het gebruik van hout als hernieuwbare grondstof. Opzet multi-stakeholder consultatieproces, o.a. via eigen symposium en deelname Nationaal Sustainability Congres.

Expert- en klankbord rol bij het programma Duurzaam Doen om consumenteninzichten in te brengen voor duurzame gedragsverandering en bij het ontwikkelen van de communicatiestrategie daarvoor.


Herdefiniëring van de purpose van Arte en doorvertaling daarvan naar speerpunten in haar MVO-beleid.

Positionering van het nieuwe programma, waarin de programma’s Natuur & Milieu Educatie en Leren voor Duurzaam Ontwikkeling zijn samengegaan. Inclusief ontwikkeling huisstijl en
communicatiestrategie.

Ontwikkeling van een MVO beleid, dat samenhang en focus biedt in de vele activiteiten die Suiker Unie al deed en ambities zet voor de toekomst. Doorvertaling naar een communicatie-concept ‘Plant
& Planet’ en middelen om daarover effectief naar klanten en stakeholders te communiceren.

Innovatieproces om met klanten en directie van DPD ideeën te ontwikkelen, quick wins en strategische projecten, om CO 2 -uitstoot in de gehele logistieke keten te verminderen.

Cocreatie-proces voor de ontwikkeling van een MVO beleid waarmee aardappelverwerker Lamb Weston haar resources zodanig inzet dat haar bijdrage aan duurzame ontwikkeling optimaal is en er
shared value wordt gecreëerd voor onderneming en maatschappij.

Exploring the track: training voor marketingteam gecombineerd met ontdekkingstocht naar de maatschappelijke betekenis voor twee zuivelmerken uit de stal van Arla.


Innovatietrajecten voor diverse onderdelen van Achmea Leven om rondom maatschappelijke issues nieuwe ideeën te ontwikkelen voor productontwikkeling en verdieping van relaties.

Ontwikkeling Green Office Initiative, een platform waarmee Ricoh zich meer als provider van document solutions aanbiedt en MKB-ers inspiratie en slimme oplossingen biedt om naast kosten ook het milieu te sparen.

