- Dit evenement is voorbij.
Workshop: een sterk merk bouwen met maatschappelijke impact
3 oktober 2019
€525,00Merken die de wereld mooier maken, inspireren. Maatschappelijke uitdagingen als klimaatverandering, mensenrechten of dierenwelzijn raken de business voor elk bedrijf. Klanten verlangen dat bedrijven daar een bijdrage aan leveren. De positieve maatschappelijke impact biedt kansen om te groeien. De maatschappelijke betekenis of purpose is een essentiële bouwsteen voor een sterker eigentijds merk en biedt inspiratie voor innovatie en voor het winnen en binden van klanten. Hoe vind je die en hoe breng je die tot leven?
De opzet
Dat ontdek je in deze workshop. De uitdaging (én oplossing) zit in het op een goede manier verbinden van je merk, mensen én de maatschappij. Waar zitten de sweetspots voor jouw merk, welke Sustainable Development Goals zijn relevant, wat resoneert bij klanten?
Theorie, cases, discussie en opdrachten wisselen elkaar af. Een beperkt aantal deelnemers kan vooraf een eigen case inbrengen. Geef bij je aanmelding aan als je dat wilt. Er is veel ruimte voor interactie en voor uitwisseling van ervaringen en dilemma’s tussen de deelnemers onderling.
Wat levert de workshop je op
- inzicht in de laatste trends en ontwikkelingen over MVO, duurzame marketing en maatschappelijke betekenis (purpose)
- inspiratie en tips aan de hand van diverse praktijkcases
- eerste gevoel en richting voor de maatschappelijke betekenis van je merk of bedrijf
- Ideeën voor merkactivatie (innovatie en communicatie)
- een pragmatische stappenplan: de open branding roapmap
Ook impact maken
De workshop is voor marketeers, brandmanagers, communicatiespecialisten en MVO-managers van bedrijven en merken die duurzaamheid en MVO strategisch beter willen verankeren en zich daarmee in de markt actiever willen profileren. Zowel voor B2C als B2B bedrijven.
Praktisch
- De workshop wordt gegeven door Bart Brüggenwirth, oprichter van b-open en auteur van ‘Sterke merken, betere wereld’.
- Locatie: centraal in Nederland
- We starten om 10.00 uur en eindigen om 17.00 uur met een borrel
- Er is ruimte voor maximaal 12 deelnemers
- Investering: € 525,- exclusief btw, en inclusief het boek ‘Sterke merken, betere wereld’, hand-out, lunch en borrel achteraf.
- Early bird korting van €125,- bij aanmelding voor 22 augustus. Je betaalt dan dus maar € 400,-.
- Aanmelden of vragen: stuur een mail naar bart@b-open.nl of bel me op 06 – 14 92 61 53.