nieuws

‘De consument van nu vraagt om een betekenisvolle dialoog. Dit boek helpt je bij de oriëntatie naar maatschappelijke relevantie van je bedrijf en brengt tegelijkertijd je merkcommunicatie naar een hoger niveau. Door te werken vanuit het model worden mens, merk en maatschappij met elkaar in verbinding gebracht, waardoor MVO echt onderdeel wordt van je merk en marketingaanpak. Een aanrader.’
Lonneke van der Horst

Marketing & Strategy Manager, ALD Automotive

‘Gelukkig zijn er steeds meer bezielde leiders die beseffen dat het veel gaver is om met hun bedrijf het verschil te kunnen maken in de samenleving en de wereld, dan volle focus te hebben op winstmaximalisatie. Mensen maken bedrijven en maken merken. Mooi als het merk de maatschappelijke betekenis omarmt in de kern. En goed dat Bart bezielde leiders aan het woord laat maar ook context en modellen geeft om dit te kaderen. Dat heeft Royal Lemkes geholpen om onze missie verder te brengen.'
Michiel de Haan

Algemeen Directeur, Royal Lemkes

publicaties

Wat kan een marketeer met ESG en CSRD?

In een uitgebreid tweeluik op Marketingfacts schetst Bart Bruggenwirth het toenemende belang van de maatschappelijke rol van bedrijven en hoe duurzaam ondernemen of ESG en marketing elkaar kunnen versterken. Lees hier de eerste blog, waarin je kunt doorklikken op de...

Lees meer

Communicatie over duurzaamheid landt slecht

mei 2022 - Uitgebreid artikel in Milieu-Magazine met interview met Bart Bruggenwirth en Berlinda Harkink (IVRM). De helft van de consumenten vindt duurzaamheidsbeloftes van producten ongeloofwaardig blijkt uit ons onderzoek. Zorgelijk, te meer daar de behoefte aan...

Lees meer

agenda

blog

Wat kan een marketeer met ESG en CSRD?

In een uitgebreid tweeluik op Marketingfacts schetst Bart Bruggenwirth het toenemende belang van de maatschappelijke rol van bedrijven en hoe duurzaam ondernemen of ESG en marketing elkaar kunnen versterken. Lees hier de eerste blog, waarin je kunt doorklikken op de...

Lees meer

Gaat de burger duurzaamheid bij de consument stimuleren?

Consumenten voelen urgentie voor actie tegen klimaatverandering. Er is opvallend veel draagvlak voor beste wel drastische maatregelen. Dat blijkt uit de voorjaarsmeting Monitor Merk & Maatschappij 2023. Maar wie is er daarbij aan zet? En hoe moeten bedrijven daar...

Lees meer

De vijf dilemma’s van duurzaamheids-communicatie

Communiceren over duurzaamheid van je merk ligt gevoelig. De grens tussen precies goed en net fout is dun. Effectiviteit en geloofwaardigheid vergen meer dan het afvinken van een checklist met tips. Die spreken elkaar soms tegen. Aan de hand van vijf dilemma’s help ik...

Lees meer