nieuws

Consument kritisch over duurzaamheid bij bedrijven

Consument kritisch over duurzaamheid bij bedrijven

9 oktober 2019 - De Nederlandse consument is kritisch over de duurzame inspanningen van bedrijven. Driekwart van de consumenten vindt dat bedrijven positief moeten bijdragen aan de maatschappij, het milieu en het welzijn van mensen. Slechts 29% vindt echter dat...

Lees meer
E-bundel “Merken, neem stelling!”

E-bundel “Merken, neem stelling!”

Nu gebundeld! Bloemlezing van prikkelende columns van Bart Bruggenwirth over marketing en maatschappelijke impact, die eerder verschenen zijn in RetailTrends. Boordevol praktische tips en voorbeelden. Zomerse lectuur voor je vakantie. Hieronder kun je hem lezen of als...

Lees meer

Betekenis is geen troelala, maar winnende strategie

Blog van Bart op Adformatie.nl over het belang van betekenis en purpose bij bedrijven (en consumenten) om daarmee een groter collectief welzijn te creëren. Als reactie op een eerdere blog van Ronald Pont, waarin hij aangeeft dat de 'invisible hand' van Adam Smith dat...

Lees meer

Impact Marketing Challenge zoekt talent met missie

Interview met Bart vanuit zijn rol als bestuurslid van NIMA WereldMarketeers, over de achtergrond, opzet en hele goede redenen waarom teams van young professionals mee moeten doen aan de NIMA Impact Marketing Challenge die 25 januari 2019...

Lees meer

‘De consument van nu vraagt om een betekenisvolle dialoog. Dit boek helpt je bij de oriëntatie naar maatschappelijke relevantie van je bedrijf en brengt tegelijkertijd je merkcommunicatie naar een hoger niveau. Door te werken vanuit het model worden mens, merk en maatschappij met elkaar in verbinding gebracht, waardoor MVO echt onderdeel wordt van je merk en marketingaanpak. Een aanrader.’

Lonneke van der Horst

Marketing & Strategy Manager, ALD Automotive

‘Gelukkig zijn er steeds meer bezielde leiders die beseffen dat het veel gaver is om met hun bedrijf het verschil te kunnen maken in de samenleving en de wereld, dan volle focus te hebben op winstmaximalisatie. Mensen maken bedrijven en maken merken. Mooi als het merk de maatschappelijke betekenis omarmt in de kern. En goed dat Bart bezielde leiders aan het woord laat maar ook context en modellen geeft om dit te kaderen. Dat heeft Royal Lemkes geholpen om onze missie verder te brengen.’

Michiel de Haan

Algemeen Directeur, Royal Lemkes

publicaties

Columns RetailTrends

Prikkelende columns van Bart Bruggenwirth in magazine RetailTrends over marketing en maatschappelijk impact: Maak van MVO jouw unieke voordeel (mei '19) Zoek jouw melkboer 2.0 (maart '19) Vijf tips voor een betekenisvol jaar (jan. 19) Als wij niets doen, wie dan?...

Lees meer

agenda

Er zijn momenteel geen toekomstige events.

blog

Betekenis is geen troelala, maar winnende strategie

Blog van Bart op Adformatie.nl over het belang van betekenis en purpose bij bedrijven (en consumenten) om daarmee een groter collectief welzijn te creëren. Als reactie op een eerdere blog van Ronald Pont, waarin hij aangeeft dat de 'invisible hand' van Adam Smith dat...

Lees meer

Niet verleiden, maar empoweren (column)

Om de transitie naar een duurzame samenleving mogelijk te maken is het nodig ook de consument mee te krijgen. De grote uitdaging daarbij is om ervoor te zorgen dat mensen structureel duurzaam (koop)gedrag gaan vertonen. Hoe krijgen we dat voor elkaar? Vaak wordt...

Lees meer