Selecteer een pagina

nieuws

Kort verslag lancering ‘Sterke merken, betere wereld’

Kort verslag lancering ‘Sterke merken, betere wereld’

13 juni was de lancering van mijn nieuwe boek ‘Sterke merken, betere wereld’. Met een fantastische line up van change makers Maria van der Heijden (MVO Nederland), Anniek Mauser (Unilever), Frans Spekking (Interface), Marius Smit (Plastic Whale) en Talitha Muusse als...

Lees meer

‘De consument van nu vraagt om een betekenisvolle dialoog. Dit boek helpt je bij de oriëntatie naar maatschappelijke relevantie van je bedrijf en brengt tegelijkertijd je merkcommunicatie naar een hoger niveau. Door te werken vanuit het model worden mens, merk en maatschappij met elkaar in verbinding gebracht, waardoor MVO echt onderdeel wordt van je merk en marketingaanpak. Een aanrader.’

Lonneke van der Horst

Marketing & Strategy Manager, ALD Automotive

‘Gelukkig zijn er steeds meer bezielde leiders die beseffen dat het veel gaver is om met hun bedrijf het verschil te kunnen maken in de samenleving en de wereld, dan volle focus te hebben op winstmaximalisatie. Mensen maken bedrijven en maken merken. Mooi als het merk de maatschappelijke betekenis omarmt in de kern. En goed dat Bart bezielde leiders aan het woord laat maar ook context en modellen geeft om dit te kaderen. Dat heeft Royal Lemkes geholpen om onze missie verder te brengen.’

Michiel de Haan

Algemeen Directeur, Royal Lemkes

publicaties

agenda

blog

Niet verleiden, maar empoweren (column)

Om de transitie naar een duurzame samenleving mogelijk te maken is het nodig ook de consument mee te krijgen. De grote uitdaging daarbij is om ervoor te zorgen dat mensen structureel duurzaam (koop)gedrag gaan vertonen. Hoe krijgen we dat voor elkaar? Vaak wordt...

Lees meer
Maatschappelijke betekenis creëren door open branding (2/4)

Maatschappelijke betekenis creëren door open branding (2/4)

Een merk is meer dan alleen een USP voor een specifieke product-marktcombinatie. Aan de traditionele manier van het bouwen van merken dient een nieuwe dimensie te worden toegevoegd. Sterke merken hebben eveneens een societal purpose, een maatschappelijke betekenis. Ze...

Lees meer
Marketing en MVO verbinden en versterken elkaar (1/4)

Marketing en MVO verbinden en versterken elkaar (1/4)

Net voor de zomer is mijn nieuwe boek ‘Sterke merken, betere wereld’ uitgekomen. Daarin schets ik hoe de maatschappelijke betekenis een nieuw perspectief voor merken bieden en mvo naar een volgend strategisch niveau brengt. De komende weken deel ik in enkele blogs...

Lees meer