nieuws

Consument kritisch over duurzaamheid bij bedrijven
9 oktober 2019 - De Nederlandse consument is kritisch over de duurzame inspanningen van bedrijven. Driekwart van de consumenten vindt dat bedrijven positief moeten bijdragen aan de maatschappij, het milieu en het welzijn van mensen. Slechts 29% vindt echter dat...
Marketeer, pak je rol in MVO
24 juli 2019 - Interview met Bart in MarketingTribune over de wijze waarop marketeers MVO, duurzaamheid en purpose kunnen oppakken. Als aankondiging van zijn presentatie tijdens de PIM-bijeenkomst. Het interview lees je hier.

E-bundel “Merken, neem stelling!”
Nu gebundeld! Bloemlezing van prikkelende columns van Bart Bruggenwirth over marketing en maatschappelijke impact, die eerder verschenen zijn in RetailTrends. Boordevol praktische tips en voorbeelden. Zomerse lectuur voor je vakantie. Hieronder kun je hem lezen of als...
Betekenis is geen troelala, maar winnende strategie
Blog van Bart op Adformatie.nl over het belang van betekenis en purpose bij bedrijven (en consumenten) om daarmee een groter collectief welzijn te creëren. Als reactie op een eerdere blog van Ronald Pont, waarin hij aangeeft dat de 'invisible hand' van Adam Smith dat...
‘De consument van nu vraagt om een betekenisvolle dialoog. Dit boek helpt je bij de oriëntatie naar maatschappelijke relevantie van je bedrijf en brengt tegelijkertijd je merkcommunicatie naar een hoger niveau. Door te werken vanuit het model worden mens, merk en maatschappij met elkaar in verbinding gebracht, waardoor MVO echt onderdeel wordt van je merk en marketingaanpak. Een aanrader.’
‘Gelukkig zijn er steeds meer bezielde leiders die beseffen dat het veel gaver is om met hun bedrijf het verschil te kunnen maken in de samenleving en de wereld, dan volle focus te hebben op winstmaximalisatie. Mensen maken bedrijven en maken merken. Mooi als het merk de maatschappelijke betekenis omarmt in de kern. En goed dat Bart bezielde leiders aan het woord laat maar ook context en modellen geeft om dit te kaderen. Dat heeft Royal Lemkes geholpen om onze missie verder te brengen.’
publicaties
De maatschappelijke rol van je merk in vier strategische keuzes
Mensen zijn zich door de coronacrisis bewuster geworden van de manier waarop we ons tot elkaar en tot de natuur verhouden. Ze verwachten van bedrijven dat die hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. Maar liefst zeven op de tien consumenten vinden het...
Marketeer, pak je rol in MVO
24 juli 2019 - Interview met Bart in MarketingTribune over de wijze waarop marketeers MVO, duurzaamheid en purpose kunnen oppakken. Als aankondiging van zijn presentatie tijdens de PIM-bijeenkomst. Het interview lees je hier.
agenda

blog

De maatschappelijke rol van je merk in vier strategische keuzes
Mensen zijn zich door de coronacrisis bewuster geworden van de manier waarop we ons tot elkaar en tot de natuur verhouden. Ze verwachten van bedrijven dat die hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. Maar liefst zeven op de tien consumenten vinden het...
Marketeer, pak je rol in MVO
24 juli 2019 - Interview met Bart in MarketingTribune over de wijze waarop marketeers MVO, duurzaamheid en purpose kunnen oppakken. Als aankondiging van zijn presentatie tijdens de PIM-bijeenkomst. Het interview lees je hier.
Where do Marketing and Sustainability meet to create stronger brand for a better world?
Read the interview with Bart Bruggenwirth and find interesting insights and examples to create stronger meaningful brands on Agribusinessacademy