Monitor Merk & Maatschappij

Essentiële inzichten uit jouw sector om een sterker merk voor een betere wereld te creëren

 

​Hoe ziet de consument de maatschappelijke rol van jouw merk? En hoe speel je daar effectief en geloofwaardig op in? Hoe zorg je dat je purpose echt gaat leven? De Monitor Merk & Maatschappij geeft jouw MVO- en marketinginspanningen richting, op basis van data.

 

Diepgaande inzichten

De Monitor Merk & Maatschappij is een multi-client onderzoek van b-open en MarketResponse. Het is een voortzetting van Dossier Duurzaam, dat sinds 2008 loopt. De nieuwe opzet is tot stand gekomen in samenwerking met Nyenrode Business Universiteit. Het onderzoek biedt je diepgaande, bruikbare inzichten voor:

  • De maatschappelijke rol van je merk en een betekenisvolle positionering
  • Activatie en communicatie
  • Innovaties met positieve maatschappelijke impact
  • Het stimuleren van duurzaam gedrag bij jouw doelgroep
  • Duurzaam of maatschappelijk verantwoord ondernemen

Sectorspecifieke onderzoeken

Maatschappelijke thema’s en activiteiten verschillen sterk per sector. Daarom verrichten we in verschillende sectoren en categorieën specifieke onderzoeken. Bijvoorbeeld voor banken, verzekeringen, supermarkten, diverse foodcategorieën, supermarkten, retail, energie en mobiliteit. Naast deze jaarlijkse onderzoeken monitoren we continu de algemene trends. Door de koppeling met de BSR™ Leefstijlsegmentatie van MarketResponse kun je bepalen met welke boodschap en via welke kanalen je jouw doelgroep effectief kunt bereiken.

Voor deelname aan de Monitor Merk & Maatschappij ontvang je:

  • Rapportage en presentatie voor jouw sector en merk:
    • aparte jaarlijkse onderzoeksflights met verdieping op karakteristieken van de sector of categorie
    • verdieping op merkniveau en concrete input voor acties (handelingsperspectief).
  • Kwartaalrapportages met continue monitoring van algemene trends rond de maatschappelijke rol van merken, duurzaamheid en MVO

Interesse om deel te nemen of wil je meer weten over de opzet of over de mogelijkheden voor jouw sector of categorie? Neem dan contact met op met bart@b-open.nl of bel 06 – 14 92 61 53.

 

Benieuwd naar de resultaten Dossier Duurzaam 2019

Driekwart van de consumenten verwacht van bedrijven dat ze een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij. Slechts 29% vindt dat ze dit ook daadwerkelijk doen. Een groeiend aantal consumenten (53%) let bij de aanschaf van producten en diensten op duurzaamheid en MVO. Toch is er ook scepsis. Meer uitkomsten vind je in dit persbericht 2019. Of download de infographic.