Monitor Merk & Maatschappij

De consument let meer op de kleintjes en iets minder op de duurzame aspecten van je merk. 

Hoe speel je daarop in met jouw merk?

 

De bereidheid extra te betalen voor duurzaamheid is door de toegenomen inflatie en het dalende consumentenvertrouwen het afgelopen jaar behoorlijk gedaald. Duurzame producten zijn te duur, zegt 41% van de consumenten. De bereidheid iets extra te betalen voor duurzame producten is met 7% afgenomen. Tegelijkertijd blijft driekwart van de consumenten het belangrijk vinden dat bedrijven positief bijdragen aan de maatschappij. Besparen en consuminderen vormen de drivers achter duurzaam consumentengedrag. Hoe ziet de consument de maatschappelijke rol van jouw merk? En hoe speel je daar effectief en geloofwaardig op in? Met de uitkomsten van de Monitor Merk & Maatschappij 2022 geef je jouw MVO- en marketinginspanningen richting. Download hieronder de gratis uitgebreide samenvatting van de algemene uitkomsten van 2022. Of lees hier het persbericht. Scroll verder naar beneden voor meer informatie over de opzet en de mogelijkheden om deel te nemen.

 

 

    Benieuwd naar de uitkomsten van de Monitor Merk & Maatschappij 2022?
    Vul je gegevens in en download meteen het rapport.




     

    Diepgaande inzichten

    De Monitor Merk & Maatschappij is een multi-client onderzoek van b-open en MarketResponse. Het is een voortzetting van Dossier Duurzaam, dat sinds 2008 loopt. De nieuwe opzet bestaat uit een algemeen continue onderzoek en verdiepende onderzoeken per sector. Dit laatste is tot stand gekomen in samenwerking met Nyenrode Business Universiteit. Door de koppeling met de BSR™ Leefstijlsegmentatie van MarketResponse kun je bepalen met welke boodschap en via welke kanalen je jouw doelgroep effectief kunt bereiken. Het onderzoek biedt je diepgaande, bruikbare inzichten voor:

    • De maatschappelijke rol van je merk en een betekenisvolle positionering
    • Activatie en communicatie
    • Innovaties met positieve maatschappelijke impact
    • Het stimuleren van duurzaam gedrag bij jouw doelgroep
    • Duurzaam of maatschappelijk verantwoord ondernemen

    Deep dives per sector

    Maatschappelijke thema’s en activiteiten verschillen sterk per sector. Daarom verrichten we in verschillende sectoren en categorieën deep dives. Bijvoorbeeld voor banken, verzekeringen, wonen, supermarkten, food, retail, energie en mobiliteit. Wil je meer weten? Neem contact op met bart@b-open.nl of bel 06 – 14 92 61 53 voor de onderzoekbeschrijving, de conceptvragenlijst en de exacte planning. Staat jouw sector er niet bij en heb je interesse in deelname? We stemmen de mogelijkheden graag met je af.

    Aparte module voor jouw merk in het algemene onderzoek

    Wil je weten hoe ​consumenten denken over ​actuele maatschappelijke ontwikkelingen​? Of wil je jouw campagne of specifieke activiteiten snel laten monitoren? In het algemene semi-continue onderzoek in het voorjaar en najaar ​is er ruimte om eigen module of vragen mee te laten lopen. 

     Volledige rapportage 2022

    Wil je meer weten hoe de consument denkt over de maatschappelijke rol van merken? Benieuwd hoe jouw merk scoort in de ranking? Check pagina 27 van de samenvatting of jouw merk erbij staat. En bestel voor € 495,- ex btw het complete rapport 2022 met alle uitkomsten bij bart@b-open.nl

    Presentaties en werksessies 

    We ​verzorgen presentaties en zijn je graag van dienst als klankbord of externe specialist bij jouw interne werksessies of teamdagen over de maatschappelijke rol van je merk, de verankering ervan en de communicatie hierover. Informeer naar de mogelijkheden.