Monitor Merk & Maatschappij

Essentiële inzichten uit jouw sector om een sterker merk voor een betere wereld te creëren

 

​Hoe ziet de consument de maatschappelijke rol van jouw merk? En hoe speel je daar effectief en geloofwaardig op in? Hoe zorg je dat je purpose echt gaat leven? De Monitor Merk & Maatschappij geeft jouw MVO- en marketinginspanningen richting, op basis van data. Download hieronder het complete rapport met de algemene uitkomsten van 2020, tips en consumentenprofielen. Of lees hier het persbericht. Scroll verder naar beneden voor meer informatie over de opzet en de mogelijkheden om deel te nemen.

 

    Benieuwd naar de uitkomsten van de Monitor Merk & Maatschappij 2020?
    Vul je gegevens in en download meteen het rapport.

     

    Diepgaande inzichten

    De Monitor Merk & Maatschappij is een multi-client onderzoek van b-open en MarketResponse. Het is een voortzetting van Dossier Duurzaam, dat sinds 2008 loopt. De nieuwe opzet bestaat uit een algemeen continue onderzoek en verdiepende onderzoeken per sector. Dit laatste is tot stand gekomen in samenwerking met Nyenrode Business Universiteit. Door de koppeling met de BSR™ Leefstijlsegmentatie van MarketResponse kun je bepalen met welke boodschap en via welke kanalen je jouw doelgroep effectief kunt bereiken. Het onderzoek biedt je diepgaande, bruikbare inzichten voor:

    • De maatschappelijke rol van je merk en een betekenisvolle positionering
    • Activatie en communicatie
    • Innovaties met positieve maatschappelijke impact
    • Het stimuleren van duurzaam gedrag bij jouw doelgroep
    • Duurzaam of maatschappelijk verantwoord ondernemen

    Sectorspecifieke onderzoeken

    Maatschappelijke thema’s en activiteiten verschillen sterk per sector. Daarom verrichten we in verschillende sectoren en categorieën specifieke onderzoeken. Bijvoorbeeld voor banken, verzekeringen, supermarkten, diverse foodcategorieën, supermarkten, retail, energie en mobiliteit. Wil je meer weten? Neem contact op met bart@b-open.nl of bel 06 – 14 92 61 53 voor de onderzoekbeschrijving, de conceptvragenlijst en de exacte planning. Staat jouw sector er niet bij en heb je interesse in deelname? We stemmen de mogelijkheden graag met je af.

    Jouw ​actuele ​vragen in de ​kwartaalmonitor

    Wil je weten hoe ​consumenten denken over ​actuele maatschappelijke ontwikkelingen​? Of wil je jouw campagne of specifieke activiteiten snel laten monitoren? In het algemene kwartaalonderzoek ​is er (beperkte) ruimte om eigen vragen mee te laten lopen. 

     Presentaties en werksessies 

    We ​verzorgen presentaties en zijn je graag van dienst als klankbord of externe specialist bij jouw interne werksessies of teamdagen over de maatschappelijke rol van je merk, de verankering ervan en de communicatie hierover. Informeer naar de mogelijkheden.