Selecteer een pagina

over b-open

b-open wil de kracht van bedrijven en marketing benutten om bij te dragen aan een betere wereld. Opgericht door Bart Brüggenwirth in 2003 toen MVO en duurzaamheid nog geen vanzelfsprekendheid waren. Pionier met de drive om bedrijven te inspireren, te bewegen en te laten groeien. Door waarde te creëren voor maatschappij, bedrijf en klant. We bedenken, co-creëren en implementeren. Dat doen we op projectbasis, als sparring partner en op interim basis. Voor bedrijven die maatschappelijke uitdagingen willen omzetten in marktkansen.

missie

Building better brands for a better world
Merken met een missie verder helpen. Door merken, mensen én maatschappij met elkaar te verbinden. Dat is waar we voor staan. We begeleiden bedrijven bij het (her)ontdekken en aanscherpen van hun maatschappelijke betekenis en helpen ze zo een betere marktpositie te creëren. We ontwikkelen strategieën, ideeën, producten en campagnes om klanten te winnen en te binden.

overtuigingen

Het start met visie

Een betekenisvol merk. Duurzame transformaties. Het start met visie, met een idee. Vanuit een oprechte intentie. Duurzaamheid heeft een lonkend perspectief nodig. Zodat mensen het kunnen omarmen. De business case rolt er dan ‘vanzelf’ uit.

Groeien door betekenis

Succesvolle bedrijven voorzien in een individuele klantbehoefte én ze dragen bij aan maatschappelijke vooruitgang. Het inspelen op maatschappelijke uitdagingen geeft energie en stimuleert de creativiteit en innovatie. Daardoor komen bedrijven tot bloei.

Openheid duurt het langst

Open staan voor je omgeving betekent ermee in verbinding zijn. Dat gaat verder dan transparantie over je duurzame prestaties. Daardoor weet je beter wat er speelt in de markt en maatschappij en kun je daar alerter op reageren. Als duurzaamheid goed is ingebed in je identiteit en beleid, benut deze kracht dan in je marketing.

Goed doen doet goed

Ieder mens, consument, medewerker, manager of CEO wil in principe goed doen. Maar door omstandigheden lukt dat niet altijd. Wil je mensen echt bereiken en in hun hart raken? Richt je dan in communicatie niet alleen op instrumentele voordelen, maar ook op hun diepere verlangens en deze universele waarde om goed te doen.

mensen

We vormen een flexibele netwerkorganisatie van gedreven professionals met specialistische kennis op hun vakgebied.

Bart Brüggenwirth

Bart founding partner van b-open. Marketeer met de missie om de kracht van marketing in te zetten voor een betere wereld en zo bedrijven te laten floreren. Niet als truc, maar verlengstuk van de identiteit van bedrijven. Strateeg en conceptueel denker op het gebied van duurzaamheidsbeleid, positionering, innovatie, marketing en communicatie. Veel ervaring en affiniteit met creatie. Bart is mede-oprichter en bestuurslid van NIMA WereldMarketeers, auteur van o.a. het boek ‘Sterke merken, betere wereld en samen met Ewout Witte van GfK de drijvende kracht achter Dossier Duurzaam. Veel gevraagd spreker op congressen en voor colleges op universiteiten en hogescholen.

Save

Save

Save

Marja Vermeulen

Marja is interim manager en samenwerkings-partner voor marketing en MVO opdrachten. Focus op fmcg en retail. Is pragmatisch en resultaatgericht. Weet dingen echt voor elkaar te krijgen.

Save

Save

Save

Save

José Derks

José werkt vooral als interim manager op het gebied van internal engagement en interne communicatie. Weet mensen en organisaties feilloos te lezen. Creëert cultuur, waarin duurzaamheid en betekenis tot bloei komen. Positief, enthousiast en mensen-mens. Combineert open visie met aandacht voor detail.

Save

Rob van Tilburg

Rob is leading professional en CSR / Sustainability manager RHDHV. Verbinder, strateeg en gedreven duurzaamheidsexpert. Als samenwerkingspartner betrokken bij ontwikkelen MVO beleid, duurzaamheidsvraagstukken, stakeholder engagement en verslaglegging. Auteur van het boek ‘Duurzaam ondernemen waarmaken’.

Save

Lars Moratis

Lars is kennispartner voor duurzaamheid en MVO. Visionair, kennisontwikkelaar en – verspreider. Is oprichter van ImpactAcademy, lector Duurzaam Ondernemen aan de NHVT en academic director Knowledge Community Corporate Responsibility Antwerp Management School.

Save

Aansluiten?
Zoek je aansluiting bij een boeiend netwerk? Heb je een bijzonder specialisme, waarmee je bijdraagt aan een betere wereld? Wij staan open voor samenwerking. Neem contact op met Bart Brüggenwirth via bart@b-open.nl om de mogelijkheden te verkennen.

partners