Selecteer een pagina

Laden Evenementen

« Alle Evenementen

  • Dit event is voorbij.

NIMA Masterclass Duurzame Marketing

5 oktober @ 09:00 - 17:30

€495

Sterke merken, betere wereld

Door goed in te spelen op maatschappelijke uitdagingen creëren bedrijven niet alleen maatschappelijk waarde. Ze bieden daarmee ook betekenisvolle oplossingen voor klanten en versterken zo hun marktpositie. Duurzaamheid en MVO vormen een driver voor groei. Ze bieden een inspiratiebron voor innovatie, business development en voor een aantrekkelijker of sympathieker merk. De maatschappelijke bijdrage van je merk of bedrijf krijgt strategische waarde. Om die te ontdekken moet je soms terug naar je oorsprong. Het moet passen bij je identiteit en merk en resoneren in de markt. In de masterclass leer je hoe duurzaamheid of je maatschappelijke betekenis strategisch kunt verankeren, hoe je dat doorvertaalt in activaties en daarmee klanten kunt winnen en binden.

Programma

In deze Masterclass Duurzame marketing combineren we de laatste inzichten vanuit de wetenschap met praktijkvoorbeelden uit verschillende markten en praktische tools waarmee je zelf aan de slag gaat. Er is veel ruimte voor discussie en vragen met de sprekers en met elkaar. Kortom, een dag vol interactie, inspiratie en tips. Het programma ziet er als volgt uit:

  • Duurzame innovatie en business. Door André Nijhof, ‎hoogleraar Sustainable Business and Stewardship aan Nyenrode Business Universiteit
  • Case 1: a.s.r.: helpen door te doen. Door Bob Stehmann, ex CMO a.s.r. en nog steeds nauw betrokken als adviseur bij het marketingbeleid
  • Case 2: IKEA: hoe IKEA voor de consument het verschil maakt. Door Mark Blok, country communication manager IKEA Nederland.
  • Case 3: De Vegetarische Slager. Doorbreken met low en no budget marketing campagnes. Door Niko Koffeman, mede-oprichter en marketing director (dit jaar winnaar van de Marketing Scale-up Award bij de Dutch Marketing Awards)
  • Trends en tools. Door Bart Brüggenwirth (oprichter b-open, bestuurlid NIMA WereldMarketeers)
  • Opdracht in subgroepen: maatschappelijke betekenis ontdekken, verankeren en activeren
  • Wrap up

Bij de opdracht gaan de deelnemers zelf aan de slag met de toolkit om de maatschappelijke betekenis van het merk te ontdekken en tot leven te brengen. Een beperkt aantal deelnemers kan daarvoor vooraf een eigen case inbrengen.

Voor wie
Deze masterclass richt zich op senior marketeers, marketing- en communicatiestrategen en professionals. Om kwaliteit en interactie te waarborgen is er ruimte voor maximaal 25 deelnemers.

Organisatie
De NIMA masterclass wordt georganiseerd i.s.m. b-open en NIMA WereldMarketeers. Dit expertiseplatform van NIMA heeft als ambitie om marketeers te helpen en te inspireren maatschappelijke uitdagingen om te zetten in kansen. En zo bij te dragen aan een snellere oplossing van grote en vaak urgente, maatschappelijke problemen. Bart Brüggenwirth, auteur van het boek ‘Sterke merken, betere wereld’ zal de masterclass faciliteren. Deelnemers ontvangen het boek.

PE Punten
 Register MarketeersSenior Marketing Professionals,  Senior Communication Professionals en NIMA Qualified Lecturers ontvangen voor het volgen van deze masterclass 10 PE punten.

Investering
De deelnamekosten voor deze Masterclass bedragen € 495 voor Members en € 695 voor Niet Members. Dit is inclusief lunch, aangeklede netwerkborrel en het boek van Bart Brüggenwirth, auteur van het boek ‘Sterke merken, betere wereld’.

Gegevens

Datum:
5 oktober
Tijd:
09:00 - 17:30
Kosten:
€495
Website:
https://www.nima.nl/events/masterclass-duurzame-marketing/

Organisatoren

NIMA
Bart Brüggenwirth

Locatie

NIMA
Hogehilweg 16
Amsterdam, 1101 CD
+ Google Maps
Telefoon:
020 50 39 324