nieuws
Belangstelling voor duurzaamheid onder Nederlandse consumenten neemt af
1 juli 2024 - De maatschappelijke impact en duurzaamheid van bedrijven hebben steeds minder invloed op de keuzes van Nederlandse consumenten voor hun producten of diensten. Dat blijkt uit de voorjaarsmeting van onze Monitor Merk en Maatschappij 2024. Lees in het...
Consument wil meer en rigoureuze actie tegen klimaatverandering
9 november 2023 - Uit de Monitor Merk & Maatschappij 2023 blijkt dat 60% vindt van de consumenten vindt dat klimaatverandering zo snel mogelijk moet stoppen. Meer dan de helft (55%) van de consumenten maakt zich zorgen over de effecten van klimaatverandering in...
Consumenten voelen urgentie voor actie tegen klimaatverandering
15 juni 2023 - De helft van de Nederlandse consumenten (52%) maakt zich zorgen over de effecten van klimaatverandering in Nederland en vindt dat we in Nederland meer actie moeten ondernemen om klimaatverandering tegen te gaan (51%). De consument legt de bal daarvoor...
Helft consumenten vindt duurzaamheidscommunicatie ongeloofwaardig
29 maart 2022 – Communicatiespecial van de Monitor Merk & Maatschappij. Consumenten stellen hoge eisen aan de wijze waarop bedrijven communiceren over hun duurzaamheidsbeleid. Zij beoordelen de duurzaamheidscommunicatie als onvoldoende. Zo vindt 52% van de...
publicaties
Wat kan een marketeer met ESG en CSRD?
In een uitgebreid tweeluik op Marketingfacts schetst Bart Bruggenwirth het toenemende belang van de maatschappelijke rol van bedrijven en hoe duurzaam ondernemen of ESG en marketing elkaar kunnen versterken. Lees hier de eerste blog, waarin je kunt doorklikken op de...
Communicatie over duurzaamheid landt slecht
mei 2022 - Uitgebreid artikel in Milieu-Magazine met interview met Bart Bruggenwirth en Berlinda Harkink (IVRM). De helft van de consumenten vindt duurzaamheidsbeloftes van producten ongeloofwaardig blijkt uit ons onderzoek. Zorgelijk, te meer daar de behoefte aan...
agenda
Masterclass Duurzaamheid/ESG en Marketing
28 november @ 13:30 - 17:30
blog
Wat kan een marketeer met ESG en CSRD?
In een uitgebreid tweeluik op Marketingfacts schetst Bart Bruggenwirth het toenemende belang van de maatschappelijke rol van bedrijven en hoe duurzaam ondernemen of ESG en marketing elkaar kunnen versterken. Lees hier de eerste blog, waarin je kunt doorklikken op de...
Gaat de burger duurzaamheid bij de consument stimuleren?
Consumenten voelen urgentie voor actie tegen klimaatverandering. Er is opvallend veel draagvlak voor beste wel drastische maatregelen. Dat blijkt uit de voorjaarsmeting Monitor Merk & Maatschappij 2023. Maar wie is er daarbij aan zet? En hoe moeten bedrijven daar...
De vijf dilemma’s van duurzaamheids-communicatie
Communiceren over duurzaamheid van je merk ligt gevoelig. De grens tussen precies goed en net fout is dun. Effectiviteit en geloofwaardigheid vergen meer dan het afvinken van een checklist met tips. Die spreken elkaar soms tegen. Aan de hand van vijf dilemma’s help ik...