Monitor Merk & Maatschappij
Consument minder begaan met duurzaamheid!
De Monitor Merk & Maatschappij 2024 schetst voor het eerst een minder positief beeld over het belang dat de Nederlandse consument hecht aan duurzaamheid. De consument lijkt andere prioriteiten te hebben. Ruim de helft maakt zich weliswaar nog zorgen over de effecten van klimaatverandering, maar de urgentie om in actie te komen wordt minder gevoeld. Men let bij de aankoop van producten of de keuze van merken veel minder dan vorig op duurzame aspecten of de maatschappelijke rol. Er lijkt sprake van een toenemende vermoeidheid of onverschilligheid als het om duurzaamheid gaat. Die wordt mede gevoed doordat men bij overheid en bedrijven de slagkracht mist.
Wil je weten hoe de consument denkt over duurzaamheid en wat hem beweegt om verantwoord te consumeren? Lees het persbericht en download hieronder de gratis infographic 'Monitor Merk & Maatschappij 2024 in vogelvlucht' met enkele opvallende uitkomsten.
Scroll verder naar beneden voor meer informatie over de volledige rapportage en de mogelijkheden om met jouw merk deel te nemen.
Benieuwd naar de uitkomsten van de Monitor Merk & Maatschappij 2024?
Vul je gegevens in en download meteen de infographic.
Volledige rapportage beschikbaar
Wil je meer weten over wat de consument denkt over duurzaamheid en de maatschappelijke rol van merken? Wat drivers en drempels zijn? Voor een diepgaander begrip van de bevindingen, bieden we de volledige algemene rapportage van de Monitor Merk & Maatschappij 2024 aan voor € 750,- excl. btw. Deze rapportage bevat gedetailleerde grafieken en de ranglijst van 60 merken.
Deep dives per sector
Maatschappelijke thema’s en activiteiten verschillen sterk per sector. Daarom verrichten we in verschillende sectoren en categorieën deep dives. Bijvoorbeeld voor banken, verzekeringen, food, supermarkten of retailcategorieën, zoals wonen of mode. Interesse? Neem contact op voor de onderzoekbeschrijving, de conceptvragenlijst en planning. Zo’n deep dive biedt je diepgaande, bruikbare inzichten voor:
- Effectievere en geloofwaardige communicatie en activatie
- Het ontwikkelen van duurzame innovaties met positieve maatschappelijke impact
- Het bouwen van een sterker, toekomstbestendig merk
- Aanscherping van je duurzaamheidsbeleid
Aparte module voor jouw merk in het algemene onderzoek
Wil je weten hoe consumenten denken over actuele maatschappelijke ontwikkelingen? Of wil je jouw campagne of specifieke activiteiten snel laten monitoren? In het algemene semi-continue onderzoek in het voorjaar en najaar is er ruimte om eigen module of vragen mee te laten lopen.
Presentaties en werksessies
We verzorgen presentaties en zijn je graag van dienst als klankbord of externe specialist bij jouw interne werksessies of teamdagen over de maatschappelijke rol van je merk, de verankering ervan en de communicatie hierover.
Wil je meer weten? Neem contact op met bart@b-open.nl of bel 06 – 14 92 61 53. We stemmen de mogelijkheden graag met je af.

