publicaties
Marketing voor een betere wereld
Uitgebreid artikel in diverse woonmagazines van uitgever Qumedia. Interview met Bart Bruggenwirth over zijn boek en het belang van goede verankering van MVO in je organisatie voordat je er ook in je marketing mooie dingen mee kunt doen. Lees het hier.
Sterke merken, betere wereld. De maatschappelijke betekenis als nieuw perspectief voor je merk
In zijn boek Sterke merken, betere wereld laat Bart Brüggenwirth zien hoe marketing en mvo steeds meer naar elkaar toe groeien. In negen praktijkcases delen change agents van Eneco, Unilever, a.s.r., ANWB, Triodos Bank, FrieslandCampina, DSM, Interface en Plastic...
Zo laat je consumenten zonder schuldgevoel achter (Retailtrends)
Artikel in Retailtrends als teaser voor congres Changemakers in Retail. lees artikel
Purpose: de volgende stap in MVO (TGHTR)
Artikel van Bart in TGHTR magazine maart 2017: over de positievere houding van de Nederlandse consument t.a.v. duurzaamheid en hoe bedrijven daar met hun maatschappelijke betekenis op in kunnen spelen. bekijk het artikel
Hoe help je consumenten duurzame keuzes te maken? (Tijdschrift voor Marketing)
Duurzaamheid zit bij de consument in de lift. Artikel in het Tijdschrift voor Marketing, oktober 2016, met resultaten van Dossier Duurzaam 2016 en stappenplan voor een duurzame marketing- en communicatiestrategie. Lees meer
Nationale Afvalrapport wAARDEvol – Consument koopt bewuster
Trots op de bijdrage in het schitterende Het Nationale Afvalrapport, wAARDEvol, van Van Gansewinkel. Hoe kijkt de nederlandse consument naar duurzaamheid? Positieve ontwikkeling en bedrijven zijn aan zet. Lees het artikel
De samenhang tussen merk en MVO (MVO Talks – Logeion)
Op 29 september 2015 organisaniseerde Logeion de eerste MVO Talks. Bart Bruggenwirth mocht daar in 8 minuten vertellen hoe je merk en MVO op een logische en effectieve manier met elkaar kunt verbinden en hoe merken een force for good kunnen zijn. Benieuwd naar zijn...
De mythe van de burger-consument paradox (ImpactAcademy)
Column van Bart tijdens het seminar 'De mythes en mogelijkheden van duurzaam gedrag' op 21 april 2015 van ImpactAcademy i.s.m. LEI. Lees de column
Whitepaper Change the game (NIMA master class Sustainable Business 2014)
Op 9 december 2014 organiseerde Bart Bruggenwirth vanuit NIMA WereldMarketeers de master class sustainable business met o.a. Jan Jonker en cases van Eneco, Desso, Tony's Chocolonely, Dopper en FairPhone. Download het whitepaper
Whitepaper ‘Purposeful Positioning’ (NIMA expert class 2013)
Whitepaper 'Purposeful Positioning' naar aanleiding van de expert class die b-open voor NIMA heeft verzorgd met cases van o.a. Miele en Coca-Cola. Bekijk de whitepaper