publicaties
De samenhang tussen merk en MVO (MVO Talks – Logeion)
Op 29 september 2015 organisaniseerde Logeion de eerste MVO Talks. Bart Bruggenwirth mocht daar in 8 minuten vertellen hoe je merk en MVO op een logische en effectieve manier met elkaar kunt verbinden en hoe merken een force for good kunnen zijn. Benieuwd naar zijn...
De mythe van de burger-consument paradox (ImpactAcademy)
Column van Bart tijdens het seminar 'De mythes en mogelijkheden van duurzaam gedrag' op 21 april 2015 van ImpactAcademy i.s.m. LEI. Lees de column
Whitepaper Change the game (NIMA master class Sustainable Business 2014)
Op 9 december 2014 organiseerde Bart Bruggenwirth vanuit NIMA WereldMarketeers de master class sustainable business met o.a. Jan Jonker en cases van Eneco, Desso, Tony's Chocolonely, Dopper en FairPhone. Download het whitepaper
Whitepaper ‘Purposeful Positioning’ (NIMA expert class 2013)
Whitepaper 'Purposeful Positioning' naar aanleiding van de expert class die b-open voor NIMA heeft verzorgd met cases van o.a. Miele en Coca-Cola. Bekijk de whitepaper
Drie succesfactoren voor een sterk merk (Tijdschrift voor Marketing)
Nog te vaak voelt marketing gericht op MVO niet authentiek. Hoe verbind je merken met mensen en maatschappij? Bart Brüggenwirth en Jeroen Meijering noemen drie succesfactoren, met voorbeelden hoe het kan en hoe het zou moeten. lees het artikel
Whitepaper Positioneren met een purpose (NIMA expert class 2012)
b-open verzorgde deze NIMA expert class Positioneren met een Purpose. Aan de hand van het open brandscape model leerden de deelnemers hoe ze de maatschappelijke betekenis van hun merk kunnen ontdekken en tot leven kunnen brengen. Dat werd geïllustreerd aan de hand van...
De Merkwaarde van MVO (Tijdschrift voor Marketing)
Pleidooi voor het integreren van MVO in marketing en branding. Over Triple P branding en met negen tips voor communicatie over MVO. Hier begon het mee, met Shell als pionier ... lees het artikel
Maatschappelijke betekenis geeft het merk vleugels (Tijdschrift voor Marketing)
Merken zijn succesvoller als ze hun maatschappelijke betekenis formuleren en manifest maken. In het artikel worde vier basisstrategieën beschreven om de maatschappelijke betekenis tot leven te brengen en gaan daarnaast in op een aantal succesfactoren. lees het...
De maatschappelijke betekenis van het merk: nieuw marketingconcept voor creating shared value
b-open organiseerde samen met Nyenrode een expert seminar over de maatschappelijke betekenis van het merk als nieuw marketing concept voor het creëren van shared value. Ruim 30 deelnemers gingen met elkaar in discussie over de succesfactoren, kansen, uitdagingen en...
Openheid is de nieuwe basis van zakelijk succes (M4)
Interview met Bart Bruggenwirth het magazine van Multicopy. Hij schets daarin de trend dat consumenten steeds kritischer worden ten aanzien van MVO claims en dat je oprechte en eerlijke communicatie key is. Het magazine bevat tevens een artikel over b-open klant...