In zijn boek Sterke merken, betere wereld laat Bart Brüggenwirth zien hoe marketing en mvo steeds meer naar elkaar toe groeien. In negen praktijkcases delen change agents van Eneco, Unilever, a.s.r., ANWB, Triodos Bank, FrieslandCampina, DSM, Interface en Plastic Whale hun afwegingen, ervaringen en tips. En met de ‘open branding roadmap’ beschik je over de tools om zelf aan de slag te gaan. Hét boek voor ondernemers en professionals in marketing, branding, communicatie en mvo die het verschil willen maken.

voor een inkijkexemplaar of bestelling klik je hier

Het boek is beloond met een top 3 positie PIM Marketing Literatuurprijs 2017 en een longlist positie als Managementboek van het jaar. Een ‘must read’ volgens de recensie van Max Kohnstamm (SRM) in het Tijdschrift voor Marketing.

Aanbeveling van klanten:

‘De consument van nu vraagt om een betekenisvolle dialoog. Dit boek helpt je bij de oriëntatie naar maatschappelijke relevantie van je bedrijf en brengt tegelijkertijd je merkcommunicatie naar een hoger niveau. Door te werken vanuit het model worden mens, merk en maatschappij met elkaar in verbinding gebracht, waardoor MVO echt onderdeel wordt van je merk en marketingaanpak. Een aanrader.’ – Lonneke van der Horst, Marketing & Strategy Manager ALD Automotive

‘Gelukkig zijn er steeds meer bezielde leiders die beseffen dat het veel gaver is om met hun bedrijf het verschil te kunnen maken in de samenleving en de wereld, dan volle focus te hebben op winstmaximalisatie. Mensen maken bedrijven en maken merken. Mooi als het merk de maatschappelijke betekenis omarmt in de kern. En goed dat Bart bezielde leiders aan het woord laat maar ook context en modellen geeft om dit te kaderen. Dat heeft Royal Lemkes geholpen om onze missie verder te brengen.’ – Michiel de Haan, Algemeen Directeur Royal Lemkes

‘De open branding roadmap is een krachtige tool, waarmee we op een gestructureerde manier met een multidisciplinair team en via een interactief proces onze maatschappelijke betekenis hebben geformuleerd. Dit hebben we vervolgens gebruikt om een platform voor concrete ideeën en activatie te ontwikkelen. Het proces is even waardevol als de uitkomst. Het biedt een goede kapstok om de discussie over maatschappelijk verantwoord ondernemen te voeren met elkaar, de resultaten hiervan op gestructureerde wijze inzichtelijk te maken, en kernachtig te communiceren aan de stakeholders.’ – Mark Huijsmans, voormalig Marketing Director Miele Nederland

Save