publicaties

Wat kan een marketeer met ESG en CSRD?

In een uitgebreid tweeluik op Marketingfacts schetst Bart Bruggenwirth het toenemende belang van de maatschappelijke rol van bedrijven en hoe duurzaam ondernemen of ESG en marketing elkaar kunnen versterken. Lees hier de eerste blog, waarin je kunt doorklikken op de...

Lees meer

Communicatie over duurzaamheid landt slecht

mei 2022 - Uitgebreid artikel in Milieu-Magazine met interview met Bart Bruggenwirth en Berlinda Harkink (IVRM). De helft van de consumenten vindt duurzaamheidsbeloftes van producten ongeloofwaardig blijkt uit ons onderzoek. Zorgelijk, te meer daar de behoefte aan...

Lees meer

5 trends die schreeuwen om duurzame innovatie

12 juli 2021 - Het ontwikkelen van duurzame proposities is nodig om je purpose in praktijk te brengen of te leveren op je MVO-beleid. Bart Bruggenwirth en Koen van der Wal beschrijven vijf trends, die laten zien dat bedrijven niet meer om duurzaam innoveren heen...

Lees meer

Consument waardeert duurzaamheid bij merken steeds meer

10 november 2020 - Uitkomsten van de Monitor Merk & Maatschappij 2020. Bij steeds meer consumenten neemt het vertrouwen in merken toe als ze laten zien dat ze een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij. Dit geldt voor bijna zes van tien consumenten,...

Lees meer

Marketeer, pak je rol in MVO

24 juli 2019 - Interview met Bart in MarketingTribune over de wijze waarop marketeers MVO, duurzaamheid en purpose kunnen oppakken. Als aankondiging van zijn presentatie tijdens de PIM-bijeenkomst. Het interview lees je hier.

Lees meer

Columns RetailTrends

Prikkelende columns van Bart Bruggenwirth in magazine RetailTrends over marketing en maatschappelijk impact: Download hier het gratis ebook met alle columns. Of bekijk ze rechtstreeks: Maak van MVO jouw unieke voordeel (mei '19) Zoek jouw melkboer 2.0 (maart '19) Vijf...

Lees meer