blog

Gaat de burger duurzaamheid bij de consument stimuleren?

Consumenten voelen urgentie voor actie tegen klimaatverandering. Er is opvallend veel draagvlak voor beste wel drastische maatregelen. Dat blijkt uit de voorjaarsmeting Monitor Merk & Maatschappij 2023. Maar wie is er daarbij aan zet? En hoe moeten bedrijven daar...

Lees meer

De vijf dilemma’s van duurzaamheids-communicatie

Communiceren over duurzaamheid van je merk ligt gevoelig. De grens tussen precies goed en net fout is dun. Effectiviteit en geloofwaardigheid vergen meer dan het afvinken van een checklist met tips. Die spreken elkaar soms tegen. Aan de hand van vijf dilemma’s help ik...

Lees meer

5 trends die schreeuwen om duurzame innovatie

12 juli 2021 - Het ontwikkelen van duurzame proposities is nodig om je purpose in praktijk te brengen of te leveren op je MVO-beleid. Bart Bruggenwirth en Koen van der Wal beschrijven vijf trends, die laten zien dat bedrijven niet meer om duurzaam innoveren heen...

Lees meer

Met duurzaamheid een sterker merk bouwen

26 mei 2021 - Blog op Frankwatching.com. Veel marketing- en communicatieprofessionals ervaren dat het steeds belangrijker wordt om niet alleen voor de klant of consument, maar ook voor de maatschappij waarde te creëren. Hoe pak je dat aan? Volgens Bart Brüggenwirth,...

Lees meer

Marketeer, pak je rol in MVO

24 juli 2019 - Interview met Bart in MarketingTribune over de wijze waarop marketeers MVO, duurzaamheid en purpose kunnen oppakken. Als aankondiging van zijn presentatie tijdens de PIM-bijeenkomst. Het interview lees je hier.

Lees meer