blog

Betekenis is geen troelala, maar winnende strategie

Blog van Bart op Adformatie.nl over het belang van betekenis en purpose bij bedrijven (en consumenten) om daarmee een groter collectief welzijn te creëren. Als reactie op een eerdere blog van Ronald Pont, waarin hij aangeeft dat de 'invisible hand' van Adam Smith dat...

Lees meer

Niet verleiden, maar empoweren (column)

Om de transitie naar een duurzame samenleving mogelijk te maken is het nodig ook de consument mee te krijgen. De grote uitdaging daarbij is om ervoor te zorgen dat mensen structureel duurzaam (koop)gedrag gaan vertonen. Hoe krijgen we dat voor elkaar? Vaak wordt...

Lees meer

Maatschappelijke betekenis creëren door open branding

Een merk is meer dan alleen een USP voor een specifieke product-marktcombinatie. Aan de traditionele manier van het bouwen van merken dient een nieuwe dimensie te worden toegevoegd. Sterke merken hebben eveneens een societal purpose, een maatschappelijke betekenis. Ze...

Lees meer

Marketing en MVO verbinden en versterken elkaar

Net voor de zomer is mijn nieuwe boek ‘Sterke merken, betere wereld’ uitgekomen. Daarin schets ik hoe de maatschappelijke betekenis een nieuw perspectief voor merken bieden en mvo naar een volgend strategisch niveau brengt. In deze blogs belicht ik een onderdeel van...

Lees meer

Kort verslag lancering ‘Sterke merken, betere wereld’

13 juni was de lancering van mijn nieuwe boek ‘Sterke merken, betere wereld’. Met een fantastische line up van change makers Maria van der Heijden (MVO Nederland), Anniek Mauser (Unilever), Frans Spekking (Interface), Marius Smit (Plastic Whale) en Talitha Muusse als...

Lees meer