Dossier Duurzaam 2019

Nieuwe inzichten om een sterker en duurzamer merk te bouwen

 

Hoe belangrijk vinden Nederlandse consumenten duurzaamheid en de maatschappelijke impact van merken en hoe speel je daar als merk op in?

 

Dossier Duurzaam 2019 levert je het antwoord op deze vragen. Meld je vóór 31 mei aan als je wilt deelnemen en van de vroegboekkorting wilt profiteren.

  • Dossier Duurzaam is het langstlopende, grootschalige marktonderzoek naar de houding van de consument ten aanzien van duurzaamheid en MVO in Nederland.
  • Daarnaast zoomen we in dit multi-client onderzoek ook in op de sectoren van de deelnemende bedrijven. We gaan per sector na welke MVO- of duurzaamheidsthema’s consumenten belangrijk vinden en hoe merken hierop in hun ogen presteren.
  • Vanaf dit jaar werkt b-open voor de opzet en uitvoering van het onderzoek samen met SAMR Marktvinders
  • De uitkomsten worden gekoppeld aan het wetenschappelijke BSR™ leefstijlmodel van SAMR. Daardoor wordt diepgaand inzicht verkregen in de drijfveren van verschillende consumentenprofielen en hoe die effectief te bereiken.

Dossier Duurzaam: praktische, specifieke inzichten voor de aanscherping van het duurzaamheidsbeleid, positionering, innovatie- en communicatiebeleid van jouw merk.

 

Meer weten of deelnemen?

In juli en augustus 2019 vindt het veldwerk van het onderzoek plaats. Deadline voor inschrijving is 1 juli. Als je je vóór 31 mei aanmeldt, profiteer je van de vroegboekkorting van € 750,-.

Ben je geïnteresseerd in deelname aan het onderzoek? Vraag dan een uitgebreide onderzoeksbeschrijving aan of neem contact op met Bart Brüggenwirth voor meer informatie: bel 06 – 1492 6153 of mail bart@b-open.nl.

 

Benieuwd naar de resultaten 2018

Steeds meer consumenten (36%) zijn bereid extra te betalen voor duurzame producten, maar de scepsis neemt toe (42%). Lees dan het persbericht met enkele algemene uitkomsten van het onderzoek in 2018 of bekijk de infographic.