Dossier Duurzaam

Benieuwd naar de resultaten 2018

Steeds meer consumenten (36%) bereid extra te betalen voor duurzame producten, maar de scepsis neemt toe (42%). Bekijk de belangrijkste uitkomsten in de infographic hieronder of lees het persbericht. 

Dossier Duurzaam: sturingsinformatie voor MVO- en communicatiebeleid

Dossier Duurzaam is hét jaarlijkse onderzoek, dat de ontwikkeling meet in de houding van de Nederlandse consument ten aanzien van duurzaamheid en MVO. Het is een multiclient-onderzoek dat uit twee delen bestaat:

  1. algemeen basis onderzoek
  • trends in de houding van consumenten (o.b.v. 15 stellingen)
  • segmentatie naar vijf verschillende consumentenprofielen
  • aantrekkelijkheid en bereidheid extra te betalen voor 20 duurzame proposities (vier categorieën)
  • top 40 duurzame merken
  1. verdieping voor afnemers in specifieke sectoren
  • belang van duurzaamheid en verschillende MVO-thema’s binnen specifieke sectoren
  • het duurzame imago van eigen en concurrerende merken in die sector
  • effect duurzame imago op marketing KPI’s

Het onderzoek biedt sturingsinformatie aan merken voor het aanscherpen van beleid, activatie en communicatie rond duurzaamheid en MVO. Dossier Duurzaam is een initiatief van GfK en b-open en loopt sinds 2008.

 

Meer weten of het basisrapport bestellen?

Elke jaar brengen we enkele algemene uitkomsten via het persbericht naar buiten om zo ook geïnteresseerden inzicht te bieden in de meest opvallende trends. Ben je geïnteresseerd in het aanschaffen van het basisonderzoek of een sectorstudie of in deelname in het volgende onderzoek? Neem dan contact op voor de mogelijkheden en prijzen: bel Bart op 06 – 1492 6153 of mail bart@b-open.nl. Ik mail je graag de uitgebreide brochure met informatie.