nieuws

Kort verslag lancering ‘Sterke merken, betere wereld’
13 juni was de lancering van mijn nieuwe boek ‘Sterke merken, betere wereld’. Met een fantastische line up van change makers Maria van der Heijden (MVO Nederland), Anniek Mauser (Unilever), Frans Spekking (Interface), Marius Smit (Plastic Whale) en Talitha Muusse als...

Lancering Sterke merken, betere wereld. Mensen maken het verschil
Wat een feest om met deze kanjers de lancering van mijn nieuwe boek te vieren. Dank Maria van der Heijden, Anniek Mauser, Frans Spekking, Marius Smit en Talitha Muusse voor jullie geweldige bijdragen aan deze bijzondere dag. MVO is mensenwerk. Oprechte intentie is...

Boeklancering 13 juni
In Sterke merken, betere wereld laat Bart Brüggenwirth zien hoe marketing en mvo steeds meer naar elkaar toe groeien. In negen praktijkcases delen change agents van onder andere Eneco, Unilever, Triodos Bank en DSM hun afwegingen, ervaringen en tips. En met de ‘open...
publicaties
Where do Marketing and Sustainability meet to create stronger brand for a better world?
Read the interview with Bart Bruggenwirth and find interesting insights and examples to create stronger meaningful brands on Agribusinessacademy
Columns RetailTrends
Prikkelende columns van Bart Bruggenwirth in magazine RetailTrends over marketing en maatschappelijk impact: Download hier het gratis ebook met alle columns. Of bekijk ze rechtstreeks: Maak van MVO jouw unieke voordeel (mei '19) Zoek jouw melkboer 2.0 (maart '19) Vijf...
agenda

blog
Niet verleiden, maar empoweren (column)
Om de transitie naar een duurzame samenleving mogelijk te maken is het nodig ook de consument mee te krijgen. De grote uitdaging daarbij is om ervoor te zorgen dat mensen structureel duurzaam (koop)gedrag gaan vertonen. Hoe krijgen we dat voor elkaar? Vaak wordt...

Maatschappelijke betekenis creëren door open branding
Een merk is meer dan alleen een USP voor een specifieke product-marktcombinatie. Aan de traditionele manier van het bouwen van merken dient een nieuwe dimensie te worden toegevoegd. Sterke merken hebben eveneens een societal purpose, een maatschappelijke betekenis. Ze...

Marketing en MVO verbinden en versterken elkaar
Net voor de zomer is mijn nieuwe boek ‘Sterke merken, betere wereld’ uitgekomen. Daarin schets ik hoe de maatschappelijke betekenis een nieuw perspectief voor merken bieden en mvo naar een volgend strategisch niveau brengt. In deze blogs belicht ik een onderdeel van...