b-open
Merken met een missie verder helpen. Door merken, mensen én maatschappij met elkaar te verbinden. Building better brands for a better world. Dat is waar we voor staan. Al sinds 2003 begeleiden we bedrijven bij het (her)ontdekken en activeren van hun maatschappelijke betekenis. We helpen bij het ontwikkelen en implementeren van duurzaamheidsbeleid en bij het creëren van betere marktposities. Zo benutten we de kracht van bedrijven en marketing om bij te dragen aan een betere wereld.
diensten
nieuws
Consument wil meer en rigoureuze actie tegen klimaatverandering
9 november 2023 - Uit de Monitor Merk & Maatschappij 2023 blijkt dat 60% vindt van de consumenten vindt dat klimaatverandering zo snel mogelijk moet stoppen. Meer dan de helft (55%) van de consumenten maakt zich zorgen over de effecten van klimaatverandering in...
Consumenten voelen urgentie voor actie tegen klimaatverandering
15 juni 2023 - De helft van de Nederlandse consumenten (52%) maakt zich zorgen over de effecten van klimaatverandering in Nederland en vindt dat we in Nederland meer actie moeten ondernemen om klimaatverandering tegen te gaan (51%). De consument legt de bal daarvoor...
publicaties
Wat kan een marketeer met ESG en CSRD?
In een uitgebreid tweeluik op Marketingfacts schetst Bart Bruggenwirth het toenemende belang van de maatschappelijke rol van bedrijven en hoe duurzaam ondernemen of ESG en marketing elkaar kunnen versterken. Lees hier de eerste blog, waarin je kunt doorklikken op de...
Communicatie over duurzaamheid landt slecht
mei 2022 - Uitgebreid artikel in Milieu-Magazine met interview met Bart Bruggenwirth en Berlinda Harkink (IVRM). De helft van de consumenten vindt duurzaamheidsbeloftes van producten ongeloofwaardig blijkt uit ons onderzoek. Zorgelijk, te meer daar de behoefte aan...
contact